Subvencions mobilitat Màster i Doctorat (curs 2014-2015)

Fri, 28/03/2014

Convocatòria subvencions per afavorir la mobilitat de professors i estudiants en els ensenyaments universitaris oficials de Màster i Doctorat desenvolupats conjuntament per universitat franceses i espanyoles pel curs acadèmic 2014-2015.

Ensenyament de doctorat:

Objecte:  Concessió de subvencions per a cobrir les despeses de mobilitat de professors i estudiants de universitats espanyoles, perquè es desplacin a una universitat francesa, amb la finalitat de participar en programes de doctorat. La finalitat és la d’impulsar i enfortir els programes de formació doctoral conjunt pel curs 2014-2015, en el marc d’una estratègia global de promoure la internacionalització dels ensenyaments oficials de doctorat, la realització de tesis en règim de cotutela i l’obtenció de la Menció europea en el títol de Doctor.

Beneficiaris:  Professors i doctorands que participin en accions de mobilitat d’Escoles de Doctorat d’Universitats espanyoles que es comprometin a efectuar les activitats de la subvenció en (Escoles) PROGRAMES de Doctorat francesos en projectes comuns.

Subvenció:  Les subvencions concedides pel costat espanyol hauran de gaudir-se en la institució francesa a la qual pertany el coordinador o professor del grup francès, tret que en el projecte participin grups d'altres universitats franceses. En aquest darrer cas les subvencions podran gaudir-se en aquestes universitats.

L’import de subvenció és de 13.000 euros per finançar estances de mobilitat de professors i doctorands, repartits de la següent forma:

-          Per a  mobilitats de professorat es subvencionaran  un màxim de 14 setmanes, atorgant-se un import màxim de 1.100 euros per setmana d’estança  per a despeses d’allotjament i manutenció. L’ajut màxim en estances superiors a dos setmanes serà de 3.100 euros.

-          Per a mobilitats de doctorands es subvencionarà un màxim de 2 estudiants per projecte seleccionat, amb una dotació màxima de 5.000 euros pels 6 mesos d’estança. No es concedirà cap finançament per períodes ni superiors ni inferiors als 6 mesos.

Procediment: D’acord amb la convocatòria, el procediment per a la concessió d’aquestes subvencions es desenvoluparà en dues fases:

1.       Selecció de projectes conjunts entre la universitat francesa i espanyola

2.       Selecció de beneficiaris de les estances de mobilitat, per a cada un dels projectes seleccionats, en dos fases diferenciades (una per a professorat i una per a doctorands)

Termini de presentació:  El termini de presentació és des del 11 de febrer de 2014 fins al 25 de febrer de 2014.

Recordeu que, com en convocatòries anteriors, és imprescindible presentar una contrapartida per la part francesa en la corresponent convocatòria, i signar prèviament un acord de col·laboració.